خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

سفر به ژاپن 2012

هفته اول اکتبر برای کنفرانس تجهیزات بیم یابی شتابدهنده ها به ژاپن رفتم. پرواز کاملا درازی بود حدود یک روز کامل. از اینجا به پاریس و از پاریس به توکیو که بدون وقفه 12 ساعت طول کشید. البته پرواز اولم از پاریس به توکیو بدلیل رخداد طوفان در اطراف توکیو کنسل شد. بهمین دلیل یک شب در هتلی در نزدیکی پاریس بودم. کنفرانس به نحو خوبی برگزار شد و همه چیز طبق برنامه زمانبندی پیش رفت حدود 300 نفر در کنفرانس شرگت کردند. از قاره های آسیا, اروپا و امریکا شرکت کنندگانی داشتیم. و بالاخره در جلسه ویژه برنامه ریزی, استرالیا را به عنوان برگزار کننده سال 2015 انتخاب کردیم. در آن جلسه 15 نفر شرکت داشتیم و واقعیت اینست که انتخاب کشور استرالیا برایم کاملا جالب بود. در این روز دو کشور استرالیا و تایلند به عنوان کاندیدهای نهایی در نظر گرفته شدند. نمایندگان این دو کشور پرزنتیشنهای خود و نامه های ساپورت دولتهایشان را ارایه و توضیح دادند. حدود نیم ساعت به سوالات ما پاسخ دادند. سپس ما نیم ساعت را به بحث برای انتخاب کشور برگزار کننده بدون حضور نماینده هایشان اختصاص دادیم. مسایل فنی گرفته تا مسایل غیر فنی نظیر هزینه هتلها برای شرکت کنندگان و فاصله پرواز تا اروپا و امریکا و ...

در پایان یکی از همکاران واقعیت را صریحا گفت. گفت دوستان انتخاب بین این دو کشور کار مشکلی است. لذا فکر میکنم انتخابمان بر این خواهد بود که از نماینده کدام کشور بیشتر خوشمان میاید!! اینبود که با رای اکثریت کشور استرالیا به عنوان برگزار کننده سال 2015 انتخاب شد! این کنفرانس سال آینده و سال 2014 به ترتیب در انگلستان و ایالات متحده برگزار میشود. نمایندگانی از کشورهای ترکیه و ارمنستان هم بصورت مقدماتی برای برگزاری کاندید شده بودند که البته در پایان بدلیل نبود مرکز شتابدهنده واقعا فعال اصلا مطرح نشدند.

------------

غذاها در ژاپن بیشتر دریایی هستند. معمولا با ماهی خام, سس سویای ویژه و تندی استفاده میکنند که طعم آنرا کاملا خوشمزه میکند برخلاف آنکه برای اولین بار همه فکر میکنند ماهی خام بایستی بدمزه باشد. در تمام رستورانها بدون استثنا برای خوردن غذا از استکهای ژاپنی استفاده میکردند و نه از چاقو و چنگال. شب سوم کنفرانس مهمانی شام در رستورانی بودیم که من به تصادف کنار یک ژاپنی نشسته بودم. در مورد غذاها و روش خوردن و نوشیدن نوشیدنیها توضیحات جالبی داد که نشان از پایبندی شدید آنها به سنتهای اصیل ژاپنی داشت. او مدیر شرکتی از صنایع هوا و فضای ژاپن بود که به نحوی به تجهیزات شتابدهنده ها هم متصل بود. کاملا به نحوه زندگی و آداب و رسوم سنتیشان مفتخر بود و البته برای من هم جالب بود که کشوری با تفکر شرقی و پایبندی به سنتهایشان, همچنین از لحاظ فنی و تکنولوژی و تا حدی اقتصادی در صدر جهان قرار قرار دارد. چیز دیگری که برایم جالب توجه بود احترام فراوان به دیگران بود که در لحظه اول فکر کردم چیزی شبیه احترام در کشورهای خاورمیانه است که بیشتر جنبه «ظاهری و گول زنی» دارد! ولی کمی ارتباط با آنها برایم مشخص کرد که آنها واقعا همدل هستند. رعایت قوانین راهنمایی رانندگی هم مثل هر کشور صنعتی دیگری کاملا مشهود بود.

نه عمر خضر بماند نه ملک اسکندر....نزاع بر سر دینی دون مکن درویش (حافظ)



نظرات 1 + ارسال نظر
554 شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:56 ب.ظ http://2dto3d.ir

سلام من امید اسدی (عکاس و فیلمبردار سه بعدی ) هستم و شما را به مشاهده از وب سایتم دعوت می کنم...منتظر شما هستیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد