خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

ماه ژوئن

هفته آینده جلسات مهمی (و متفاوتی) دارم که امیدوارم به خیر و خوشی بگذرند!؟ 

آخر همین ماه هم احتمالا سفری قریب الوقوع به دفتر مرکزی مدیریت بروکر در «ویسمبرگ» فرانسه خواهم داشت تا در مدت یکهفته Factory Acceptance Test (آزمایش صحت ساخت در کارخانه) های مربوط به منابع تغذیه پروژه سینکروترون را از نزدیک ببینم و در صورت مثبت بودن تستها, مدارک فنی مربوطه را امضا کرده و 55 درصد باقیمانده هزینه ساخت به این شرکت پرداخت شود.  

قرارداد این شرکت هشت ماه پیش بسته شده است, با توجه به کاهش ارزش یورو در مقابل دلار در ماههای اخیر این شرکت تمایل دارد هر چه سریعتر تجهیزات ساخته شده را تحویل داده دستمزد خود را دریافت کند!  

«بروکر» از جمله شرکتهای بزرگ اروپایی است که منابع تغذیه الکترومگنتهای بسیاری از مراکز شتابدهنده بزرگ از جمله مراکز مربوط به «سرن» را ساخته است و تجربه مناسبی در برخی زیر قسمتهای تجهیزات شتابدهنده دارد. دفتر مرکزی این شرکت در مرز آلمان و فرانسه است.  

------------   

بیت جالبی برای جلوگیری از فرار متخصصین در چند کشور خاورمیانه: 

No the West, Not the East; Home is the Best 

«این یعنی اگر در کشورت هستی همانجا بمان, همه جا آسمان یکرنگ است.» جملاتی شبیه این را سه سال پیش که برای کنفرانسی به ایندور هندوستان رفته بودم را هم زیاد شنیدم. شعر معروفو احساسی داشتند با این مضمون: 

«شلوارم امریکایی , کفشم انگلیسی و کتم ایتالیاییست, ولی هنوز خوشحالم. چون قلبم هندی است...» !!!!! که یکی همکاران هندی برایم ترجمه کرد. 

---

نام فروردین نیارد گل به باغ 

خانه روشن کی کند نام چراغ

تا ابد صوفی اگر می می کند

تا ننوشد باده کی مستی کند

(مولانا) 

بست ریگاردز