خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

جام جهانی ۲۰۱۰

در مدت یکماه گذشته اتفاقات متفاوتی افتاد. من بازی های جام جهانی را دنبال میکنم و از روز اول پرچم اسپانیا را پشت شیشه اتومبیلم نصب کرده ام. خوشحالم که مثل پرچم آرژانتین؛ برزیل و غنا تاریخ مصرفش در جام جهانی هنوز نگذشته است. حتی پرچم قوی آلمان هم که دیشب کنار گذاشته شد. از چند روز پیش که هشت پای معروف آکواریوم اوبرهاوزن پیروزی اسپانیا را پیش بینی کرده بود میدانستم نیازی به در آوردن آن از پشت شیشه ماشین نیست! اکنون وقتی در خیابان رانندگی میکنم از دیدن اتومبیلهای دیگر که مثل من پرچم اسپانیا را پشت شیشه ماشینشان دارند احساس همدلی میکنم.

---------- 

هفته گذشته سفیر فرانسه به مرکزمان آمد و از لابراتوار من هم دیدن کرد. به او گفتم که ما هیچ محدودیتی برای همکاری فنی متقابل با همکارانمان در مراکز سینکروترون و کارخانجات فرانسوی نداریم. ازو پرسیدم که آیا در مسایل مربوط به ویزا و... برای ایرانیان تفاوتی با سایر کشورها بدلیل تحریم قایل میشوید؟ پاسخ داد «هرگز». البته میدانم که درست نگفته است و یا خبر نداشته است! چون ایرانیان فراوانی در ماههای اخیر دچار مشکلات ویزا برای ورود به فرانسه شده اند. سفیر فرانسه در اینجا؛ خانمی با مدرک علوم انسانی است و در نتیجه وقتی دستگاههای موجود در لابراتوار را دید کلی چشمهایش باز شد و تحسین کرد. در صورتیکه چنین تجهیزاتی برای مهندسین اصلا جای تعجب و تحسین ندارد.

---------- 

رزولوشن ۱۹۲۹ سازمان ملل مدتی پیش بر علیه ایران نوشته شد. بیشتر تمرکز در بندهای آن قسمتهای امنیتی اقتصادی و علمی آن کشور را نشانه رفته بود. تنها شخصی که در این رزولوشن به افراد قبلی در لیست سیاه اضافه شده بود مدیر مرکز شتابدهنده ملی ایران بود! هرچند که در رزولوشن ۱۹۲۹ سمت او را چیز دیگری وابسته به مراکز غنی سازی نوشته بودند ولی بعید نمیدانم که هدف اصلی نویسندگان رزولوشن؛ متاسفانه همان مسئله شتابدهنده و تکنولوژیهای وابسته بوده است. 

---------- 

هر چند که اصلا بدنبال چیزهای جدید و فشنهای موبایل و ...نیستم ولی بعد از ۶ سال گوشی موبایلم را عوض کردم. گوشی جدید تاچ اسکرین با امکانات ایمیل و اینترنت و ...است که از انتخابم خوشحالم.  گوشی سابقم دارای خاصیتهای ویژه [:-)]بود که حداکثر ۲۰ عدد پیام کوتاه روی آن میتوانستی داشته باشی و صفحه آنهم سیاه و سفید بود. حافظه نداشت. بعضی وقتها هم قبل از اینکه من گوشی را بردارم بطور اتوماتیک روی پیامگیر میرفت یا اصلا تلفن را قطع میکرد! یک آنتن بزرگ هم داشت که خیلیها آنرا فوق مدرن تصور میکردند :-)