خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

بازی ایران مکزیک

واقعا بازی دیروز ایران مغابل مکزیک که با نتیجه ۱-۳ به پایان رسید ناراحت کننده بود. حالا از امروز صبح هم هر کی مرا میبیند اظهار همدردی میکند؛ تا ببینیم هفته آینده چه میکند تیم ایران..

در پایان بازی که در یک محل اجتماعات در پارک با پروژکتور میدیدم تقریبا همه تماشاگران طرفدار تیم ایران بودند. بعد از گل سوم هم خیلی از تماشاگران که از نتیجه بازی نا امید شده بودند سالن را ترک کردند و در پایان بازی هم همه ناراحت و آرام خارج شدند. فکر کنم افراد زیادی به تیم ملی ایران امید بسته بودند.

جام جهانی آلمان

تقریبا مقاله ام برای کنفرانس شتابگرهای امسال در اسکاتلند آماده شده است. البته بعد از چندین بار خواندن و ریوایز مجدد.

....همچنان منتظر بازی ایران در روز یکشنبه آینده مقابل مکزیک برگزار میشود هستم. امیدوارم که در جام جهانی امسال حداقل ایران بتواند تا یک چهارم برود؛ البته منطقی هم فکر کنیم بایستی ایران بتواند از بین چار تیم مکزیک؛ آنگولا و پرتقال به دور یک هشتم صعود کند.

-------------------------------------

برای اینکه باطری لپ تاپ بیشترین طول عمر را داشته باشد شیوه موثر اینست که:

۱-تا زمانیکه باطری به طور کامل خالی نشده است؛ دوباره آنرا شارژ نکنیم.

۲- موقع کار کردن با لپ تاپ بهتر است اگر باطری ۱۰۰٪ شارژ نیست آنرا در حین کار شارژ نکنیم. در این حالت بایستی از طریق باطری با آن کار کنیم تا کاملا خالی شود و بعد لپ تاپ را خاموش کنیم و به برق وصل کنیم تا در مدت ۲-۳ ساعت شارژ شود. ولی اگر ۱۰۰٪ شارژ باشد میتوان موقع کار کردن همچنان به برق وصل باشد. نکته در اینجاست که: هنگام کار با لپ تاپ برای اینکه باطری سریع خراب نشود کامپیوتر یا بایستی از طریق باطری کار کند(وقتی شارژ ۱۰۰٪ ندارد)؛ یا از طریق برق شهر(وقتی ۱۰۰٪ شارژباشد).

توستون !


----------------------------------------------------------------

..بهتر است موقع رعد و برق و یا حتی هنگام جشنهای ملی که بطور مصنوعی ترقه های پرقدرت نظامی شلیک میشود؛ همه دستگاههای کامپیوتری خصوصا دستگاههایی که از سیستم بی سیم (وایرلس) استفاده میکنند خاموش باشند. دو شب پیش که مشغول کار با کامپیوتر دستی در خانه بودم؛ بیرون از خانه به مناسبت جشن ملی؛ ترقه پرقدرت نظامی در میکردند بطوریکه دزدگیر خیلی از ماشینهای اطراف خودبخود شروع به سروصدا کردند؛ کامپیوتر اینجانب هم بی نصیب نماند و بعد از نمایش جمله «سیگنال وایولیتد اغتشاش کننده ....» خاموش شد.

معمولا صداهای خیلی قوی و یا رعد و برق دارای طیف فرکانسی خیلی پهن از امواج بلند عادی تا امواج رادیویی و مایکرویو و بالاتر هستند هستند که در صورت قوی بودن میتواند به عنوان یک سیگنال در برخی  دستگاههای کامپیوتری حساس تشخیص داده شود و منجر به خسارات برای دستگاه شود.

تکنولوژی

...وقتی چند سال قبل توی دانشگاه بودم؛ توی این فکر بودم که برای یکی از دانشجویان کارشناسی یک پروژه سه واحدی تعریف کنیم که دستگاهی بسازه که از یک طرف «دمپایی کهنه» و «روی کهنه» واردش بشه و از طرف دیگرش «پروسسورهای کامپیوتری اینتل» خارج بشه. در آنزمان جامعه جهانی با این پروژه مخالفت کرد وگرنه الان کشورم در زمینه ساخت محصولات کامپیوتری با طعم های مختلف خودکفا شده بود .... «از خاطرات یک معلم دانشگاه». این مطلب شما رو یاد چه شعاری انداخت؟  

آلبرت اینشتین

...حالا میفهمم که وقتی میگن ماشین هر چه کوچکتر باشه هندلینگش راحت تر هست یعنی چه. بعضی وقتا هم که توی تلویزیون خیابانهای گشاد و خلوت تگزاس و می.سی.سی.پی رو میبینم حسرت میخورم که اونا چه حالی میکنند موقع پارک ماشین. من تقریبا موقع امدن صبح سرکار اگه نیم ساعت دیر تر بیام بایستی ماشین رو وسط خیابون پارک کنم؛ چون معمولا هیج جای پارکی باقی نمیمونه..

------------------------------------------------------------------------------

دیشب داشتم مطلبی رو میخاندم از نوشته های آلبرت اینشتین؛ در پاسخ به این سوال که چطور به قانون معروف  E=mc2 رسیدی گفت: که یافتن این موضوع واقعا کار مشکلی نبود هر چند که نتایج چندین سال تحقیق فیزیکی در این زمینه بود. ولی میخاهم بگویم که معمولا افراد بالغ همیشه کارهای مهمتری دارند. آنها معمولا در زمانی از خود سوالاتی میکنند که دانش لازم در آن زمینه را ندارند؛ و هنگامی که دانش لازم را دارند سوال را فراموش میکنند. ولی من در این میان استثنا بوده ام. من در پی یافتن پاسخی برای سوالهای دوران کودکیم بوده ام. اکنون که اطلاعات علمی لازم را دارم میتوانم دوباره از خودم بپرسم که رابطه بین ماده و انرژی چیست؟.. پاسخ به این سوال بر تصمیم گیریهایم؛ رابطه با همسرم و حتی اخلاق من تاثیر گداشته است. 

او در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد خود برای ارایه دانش فنی مخرب اتمی به دولت امریکا اظهار رضایت میکنی؛ گفت: در آنزمان آری.