خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

Kicker Magnet

..در پایان مقاله ای که امروز نگاه میکردم نوشته بود: < برای هر مسئله پیچیده ای همیشه میتوان راه حلی یافت که ساده باشد و البته بعدا میفهمی که اشتباه بوده است.> For every complex problem, there is an answer that is simple, clear and wrong.

 البته مطمئنن این جمله حداقل برای دو نفر آدم مهم که من میشناسم درست نیست.

-----------------------------------------------------------------------------

...و اما چند روزیست که شروع به کارهای طراحیه مگنتهای اصطلاحا Kicker کرده ام. طراحی کیکر ها برخلاف ظاهرشان کاملا متفاوت با Septum هست و اصولا طراحی پیچیده ای دارد. اگر در طراحی سپتام بدلیل مهم نبودن کاپاسیتانس خازن تنها با کمک یک شبیه سازی دو بعدی؛ میتوان پارامترها را معین کرد؛ ولی در کیکر بدلیل دومینیت بودن کاپاسیتانس و تطبیق امپدانسی مدار تولید پالس با الکترومگنت نیاز به یک شبیه سازی سه بعدی هست..

پارک ماشین

...تجربه دیروز عصر:«هیچ وقت ماشینتو بغل ماشین های مدل پایین پارک نکن.»

 

سیتیزن

...سال گذشته در کنفرانسی در ایتالیا هنگامی که سر میز شام از شخص کنار دستیم پرسیدم کجایی هستین؟ با اینکه از روی قیافه اش کاملا مشخص بود که چینی هست. در جوابم گفت کانادایی هستم؛ کمی متعجب شدم؛ وقتی قیافه متعجب مرا دید گفت که در واقع سیتیزن کانادا هستم و از وقتی که ازدواج کرده ام در کانادا هستم« سو آی ام کانادیان». این وضعیت در ذهن من این سوال را مطرح کرد که در چنین مواردی که کسی حتی تمام عمرش را در کشوری غیر از ایران بگذراند و به اصطلاحی سیتیزن کشور دیگری باشد در این وضعیت در مورد کجایی بودنش چه جوابی بایستی بدهد...جواب من در این شرایط همیشه یکی خواهد بود و آن هم «آی ام ایرانیان». با آن همکار در مورد لیناکی حرف میزدیم که انها سالها پیش هنگامی که در دانشگاه تکنولوژی در چین بود از استانفورد امریکا خریده بودند. هنگام کار و نصب تجهیزات کنترلی متوجه شدند که فرکانس کاری برق فشار پایین لیناک طبق استاندارد امریکا ۶۰ هرتز بوده و حال آنکه آنها در چین در فرکانس ۵۰ هرتز کار میکردند؛ این باعث شد که بدلیل برخی مسایل فنی بطور کامل سفارش ساخت لیناک دیگری با فرکانس ۵۰ هرتز سفارش دهند.