خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

نسکافه

قیمت بنزین هم در اینجا از این هفته به لیتری تقریبا ۰.۷دلار یعنی لیتری تقریبا ۶۵۰ تومان رسیده است. نمیدانم در ایران قیمت بنزین چقدر هست ولی مطمئنا از اینجا بایستی خیلی کمتر باشد. هر چه اینجا توی مغازه ها گشته ام واقعا تا حالا نتوانستم یک قهوه نسکافه برای زایقه خودم پیدا کنم. تقریبا چندین مارک مختلف را هم امتحان کردم ولی آن طعمی که برایم جالب باشد را هنوز نتوانستم پیدا کنم. اگر کسی مارک خوبی برای نسکافه یا قهوه سراغ دارد که تا حدی سبک و دلیکت باشد و تلخ هم نباشد؛ حتما به من معرفی کند..

ادینبورگ

...تعطیلات آخر این هفته رفتیم به شهر تاریخی جرش و همچنین قلعه رومیان در آجلون در شمال کشور. مناظر اطراف هم فوق العاده سبز و جالب بودن. هر چند که بیشتر مسیر رفت خودم رانندگی کردم و نتوانستم محیط اطراف را خوب دید بزنم؛ ولی برایم جالب بود که در این فاصله کم اینقدر تفاوت پوشش گیاهی محسوس بود. در عرض ۴۵ دقیقه از یک محیط دیزرت کویری به یک منطقه ییلاقی و مدیترانه ای وارد شدیم. چیزی شبیه مثلا تفاوت آب و هوای شمال خوزستان و جنوب شهرکرد؛ وقتی از «مسجدسلیمان» به اندیکا بعد از تونل «دلا» به «شهرکرد» وارد میشی همین قدر تفاوت آب و هوایی و پوشش گیاهی محسوس است....

نقشه های درخواستیمان در مورد الکترومگنتهای پالسی را بالاخره از «آنکا» در «کالسروهه» آلمان برایم فرستادند و فعلا مدتیست که روی آنها کار میکنم...محل اقامتم برای کنفرانس امسال شتابگرهای اروپایی که در ادینبورگ برگزار میشود هم هتل دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند است. احتمالا دو روز هم پس از پایان کنفرانس در آنجا خواهم ماند تا به اتفاق هومن از جاذبه های توریستی آنجا هم دیدن کنیم.

 

 

سیزده بدر

چند روزیه که منتظر نقشه های مهندسی طرح SEPTUM مربوط به شتابدهنده سینکروترون ANKA در آلمان هستم. قرار بوده که این نقشه ها را طی این هفته برایمان بفرستند ولی هنوز خبری نشده است. هر چند که انرژی تزریق و همچنین مقدار زاویه تغییر مسیر برای آن با پروژه اینجا متفاوت است؛ ولی کل مسئله و تکنولوژی بکار برده شده میتواند کاملا شبیه هم باشد. مثلا ماده استفاده شده در یوک؛ مقدار شکاف عمودی و افقی حرکت ذرات و همچنین میزان و دامنه پالس بکار گرفته شده میتواند نمونه خوبی برای ما باشد...

به سلامتی سیزده بدر تمام شد و هوا هم درست در روز سیزده یک تغییر ناگهانی کرده که هنوز هم ادامه دارد...دیگه چیزی به نظرم نمیاد بنویسم.

یه مطلب جالب اینکه تلفظ کلمه ایرانی و اورانیوم هر دو در انگلیسی و ایتالیای و آلمانی خیلی شبیه هم است. ایرانی را در انگلیسی «ایرانین» و اورانیوم را «ایرانیم» تلفظ میکنند. این باعث شده که بعضی افراد فکر کنند که اصلا اورانیوم اختراع کشور ایران بوده است که الان غرب میخواهد حتی حق استفاده از آن را از ایران بگیرد. از بس اخبار از این مطالب پخش کرده فکر کنم بچه های توی گهواره هم میدونین که اورانیوم اختراع دانشمندان ایرانی بوده است.

پارک دوبله


احتمالا رفتنم به کنفرانس شتابگرهای امسال که در اسکاتلند برگزار میشود قطعی شده است؛ جمعه گذشته فلوشیپ این کنفرانس را برایم ایمیل کردند؛ این فلوشیپ که توسط کنفرانس شتابگرهای اروپایی و از طرف شرکت تالس اهدا شده است هزینه سفر؛ اقامت و ثبت نام کنفرانس را شامل میشود. محل کنفرانس شهر ادینبورا است. تا الان ادینبورا نبوده ام؛ ولی احتمالا برای یک بار دیدن می ارزد. البته مدتها قبل برای کنفرانسی به اسکاتلند و شهر گلاسکو رفته بودم؛ نسبتا شهر قشنگی بود ولی مثل همیشه هوای گرگ و میش ابری و تاریک.