خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

سال ۲۰۱۲

امسال کنفرانس بین المللی بیم یابی Beam Instrumentation در مرکز شتابدهنده های KEK  در کشور ژاپن در ماه اکتبر برگزار میشود. این کنفرانس از یکی کردن سه کنفرانس آسیایی، اروپایی و امریکایی تکنولوژی بیم یابی شتابدهنده ها ایجاد شده است و کمیته برنامه ریزی هفده نفره ای دارد که امسال من نیز جزو این کمیته هستم. همکارانی از مرکز سرن اروپا CERN, جفرسون لب ایالات متحده Jefferson Lab , دسی آلمان DESY و اسپرینگ ژاپن Spring  این کمیته را تشکیل میدهند. نام IBIC برای این کنفرانس هم دو سال پیش  ماجرای جالبی دارد. در جلسه برای تعیین نامش شرکت نکرده بودم و تنها نام پیشنهادیم را برای مدیر کمیته فرستادم ولی خیلی جالب بود وقتی مدیر کمیته خبردارم کرد که اسم پیشنهادی من بیشترین رای را آورد و به عنوان نام همیشگی این کنفرانس بین المللی انتخاب شده است.

------------

اینجا به مناسبت سال نوی میلادی حدود ۱۰ روز بیشتر دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی و شرکتها تعطیل هستند. برخلاف تعطیلات تابستانی ماه اگست که غالبا با سفر به شهرها یا مکانهای دیگر همراه است ولی تعطیلات سال نو یکی بدلیل سردی هوا و دیگری بدلیل سنتهای سال نو بیشتر مشغول غذا خوردن با خانواده و فامیل و چاق شدن و خرید هدیه ها هستند. تعطیلات سال نو اینجا شبیه نوروز ایران است. البته تحویل سال دقیقا ساعت 12 نیمه شب است و به خصوص در اینجا رسم است که 12 دانه انگور را به نیت «شانس نیک» و یا شاید «افراد مقدسشان» درست لحظه تحویل سال میخورند. تشابهات تقویم میلادی اینجا با تقویم ایرانی جالب است. روز 21 دسامبر هم در اینجا اصطلاحا روز «سنت توماس» نامیده میشود و در برخی مناطق تعطیل است که هر ساله مصادف با «شب یلدای» ایرانی در 21 دسامبر است! جالبتر از همه روز ششم ژانویه است که البته در سراسر اروپا به جز «انگلستان» بعنوان روز «سه بزرگ» Three kingsو Los Reyes Magos در کشورهای اسپانیایی زبان نامیده میشود. معنی آن روز « سه پادشاه مغ» است که به حدود دو هزار سال پیش اشاره میکند وقتی سه ستاره شناس ایرانی تولد پیامبر مسیحیان را با ذکر تاریخ دقیق پیشگویی کرده بودند....

دیشب در برنامه زنده تلویزیونی شب سال نوی میلادی, یکی از سوالهای سخت مجری برنامه از افراد شرکت کننده در یک مسابقه اینبود که کدامیک میتواند اسم رییس جمهور ایران آح-ما-دی-نی-جاد را درست تلفظ کند :-)

------------

تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست      راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد