خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

Synchronization

بعد از مدتی وقت آنرا یافتم در اینجا هم چیزی بنویسم. تجهیزاتی را برای سیستم سینکرونیزاسیون اینجا سفارش دادیم هفته گذشته رسیدند. سینکرونیزاسیونی در مقیاسهای پایین «نانو ثانیه» و «پیکو ثانیه». نانوثانیه برابر با یک میلیاردیم ثانیه است! و پیکو ثانیه هزار برابر از نانو کوچکتر است. در شتابدهنده های حلقوی معمولا حیطه کاری در منطقه نانو است و حال آنکه در شتابدهنده های نسل برتر FEL و نظیر آن منطقه کاری تا «پیکو» و حتی یک میلیونیم نانو یعنی «فمتو» هم به پیش میرود. اکنون به جای واژه «یک چشم بر هم زدن» به عنوان مقیاس زمان کوتاه بهتر است از واژه های مانوس «فمتو» یا «پیکو» استفاده کرد!  

معمولا با پیشرفت صنعت شتابدهنده ها و ورود نسلهای برتر شتابگرها نیاز به سنکرون کردن اتفاقات رخ داده در ماشین به دقت بالاتر و خطای کمتر سیر میکند. شاید زمانی فرا برسد که نیاز به همزمان سازی تا ابعاد زیر فمتو یعنی 0.000000000000001 ثانیه هم ضروری شود.

-------------  

هوا تا دیروز بارانی بود ولی امروز آفتابی و خنک و جالب. سفر امسالم به ایران طبق قوانین فعلی ایران آخرین سفر به آنجا بود. احتمالا رفتن دوباره به آنجا بمانند سایر اتفاقات بعید و سخت که به بعد از ظهور آخر زمان حواله داده میشود؛ بعد از ظهور آخر زمان اتفاق خواهد افتاد :-). عکس پایینی روستایی با نام «اندورا» در نقطه ای شمالی از اینجا بود که در منطقه ای زیبا و کوهستانی چسبیده به دریای آتلانتیک است. منطقه ای بود که چند هفته پیش رفتیم و اتفاقی فستیوال بزرگ فرهنگی ویژه در آن بر پا بود. ما هم تماشا کردیم.

 -----------

 گر به هر زخمی تو پر کینه شوی    پس کجا بی صیقل آیینه شوی

صبر باشد مشتهای زیرکان     هست حلوا آرزوی کودکان

نظرات 1 + ارسال نظر
مشرق شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:13 ب.ظ

طرح جدید انگلیس در ترور شخصیتی دانشمندان ایرانی خارج از کشور . library.parliament.uk

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد