خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

ماهیگیری

امروز برای گشت و گذار آخر هفته و نیز خرید ماهی تازه به مرکز شهر رفتیم. هر چند که زندگی در منطقه آرام و سرسبز خارج از مرکز شهر را ترجیح داده ام, ولی معمولا برای خریدهای مخصوص جایی بهتر از مرکز شهر Down Town پیدا نمیشود. در اینجا خوراک دریایی از ماهی؛ میگو و صدف گرفته تا عروس دریایی و خرچنگ طرفداران زیادی دارد. هشت پاهای فراوان در آنجا مرا به یاد «پل» هشت پای پیشگوی بازیهای جام جهانی میانداخت.البته در مورد خوراکیها اینجا «ماست» و یا «دوغ» شبیه آنچه در ایران است پیدا نمیشود. و همینطور در مورد بعضی سبزیها یا میوه ها.  کمی پیش هم به ساحل دریا در همین  نزدیکی رفتیم. قرار است مدتی دیگر وسایل ماهیگیری آماده کرده و کمی از وقت تفریح آخر هفته خود را صرف ماهیگیری کنم. نشستن روی صندلی کنار صخره های دریایی؛ انداختن غلاب ماهیگیری در آب و مشغول شدن به یک خوردنی و یا یک رمان دلخواه؛ میتواند موقعیت بی همتایی برای تفریح باشد! در اینجا وسایل تفریح هم فراوان است..   

تاریخچه علمی صنعتی و فرهنگی این شهر زیبا خود موضوعی مفصل است.

--------- 

معمولا تغییر مکان زندگی هر چند مدت جالب است. از خیابانی به خیابانی دیگر و یا از شهری به شهر دیگر. و یا هجرت از کشوری به کشور دیگر.  این را از زندگی گذرا و شادمانه کوچندگانی دیده ام که بی وقفه در حال زندگی میکنند. این یکی از رازهای طبیعت است.

نظرات 8 + ارسال نظر
یک روشنفکر جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:06 ب.ظ

نظر من رو دوباره پاک میکنی ولی بهتره حرفمو بزنم. این حرفم سیاسی نیست. شما که سه پست قبلی نوشتی که هر کس بایستی توی کشور خودش بماند و برای اونجا مفید باشد: اونوقت خودت رفتی امریکا و اروپا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حسن کچل جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:26 ب.ظ

سلام جوان دانشمند
پیروزی و شادابی تورا همواره از خداوند آرزو میکنم.
میخواستم از این دوست عزیز که به بودن شما در اروپا اعتراض دارند این پرسش را داشته باشم : دوست عزیز آیا اطمینان دارید همه متخصصین ایرانی خارج از کشور مورد استقبال مسئولین قرار میگیرند و زمینه فعالیت برایشان مهیا میشود؟یا دسته بندیهای سیاسی مانع اینکار میشود؟

هما شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:16 ق.ظ

منم بازی.:-)

رئوف شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:27 ق.ظ

به نظر من تخصص در کاری که می کنیم خیلی مهمه .منظورم تخصص در حد پرفشنال. گاهی برخی تخصص ها رو بایستی خارج از کشور کسب کرد حالا میشه این تجربه و تخصص رو از دور هم در اختیار کشور خودمون قرار بدیم.

روشنفکر 2 شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:23 ب.ظ

بنظرم اونی که میگه چرا رفتی اروپا .اروپا رفتن برای خوشگذرانی را با اروپا رفتن برای علم ودانش قاطی کرده یا حداقل معنی شتابدهنده و سینکروترون و.. کلمات وجملات تخصصی که در این وبلاگ هست رو نفهمیده!!!!!!!

روشنفکر 3 شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:24 ب.ظ

با روشنفکر 2 موافقم.

روشنفکر ۴ شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:31 ب.ظ

منم با روشنفکر ۳ موافقم . و اینکه باید به این نکته توجه کنیم که آیا همه علوم زمینه فعالیتشون تو ایران مهیا هست یا نه؟

علی شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:58 ب.ظ

آخر سر هرجا پول بیشتر باشه همان جا بهتره برای زندگی. حالا کشور خودت باشه یا نباشه فکر نکنم زیاد مهم باشه. بقیه چیزها کمتر مهم هستند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد