خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

Indium Gasket

به دلیل مشکل خلاء در یکی از الکترومغناطیسهای پالسی کمی کارهای تست مریوطه عقب افتاده است. معمولا در تمام حالات بعد از باز کردن گسکتهای Gasket مسی (O-ring) برای داشتن خلاء مناسب بایستی آنها را با گسکت جدید تعویض کرد. ولی این در مورد گسکتهای آلومینیومی کاملا صحیح نیست. بدین معنی که گسکتهای الومینیومی تحت شرایطی میتوانند دوباره استفاده شوند. البته در مورد وضعیت پیش امده برای الکترومغناطیس آزمایشگاه من این مسئله درست نبود. با جاگذاری گسکت قدیمی میزان خلا تنها توانست تا 10e-2 Torrبرسد. و حال آنکه برای ایجاد پالس 100 کیلو ولتی در آن نیاز به خلاء به مراتب بهتر و در حدود 10e-7 است. قرار است برای این منظور از گسکتهای وایر ایندیومی با قطر حدود 2 میلیمتر استفاده شود. در این صورت این وایر در تمام مسیری که لازم است اصطلاحا Vacuum Seal شود قرار میگیرد. 

---------------------------- 

«بیل فاستر» نماینده ایالت ایلینویز در کنگره, هم روز دوشنبه به اینجا آمد. وقتی وارد آزمایشگاهم شد سوالاتی پرسید که تنها یک متخصص با تجربه این رشته میتوانست بپرسد. سوالاتی در مورد حجم و شکل باریکه الکترون و تجهیزات مونیتورینگ باریکه و نیز مقدار پایداری منبع تغذیه و سوییچهای قدرت بکار رفته در منبع تولید پالس 100 کیلو ولت و 30 کیلو ولت. آز آن همه اطلاعات دقیق فنیش تعجب کردم. در ابتدا وقتی با هم دست دادیم گفت: که سلام, من فاستر هستم. من هم گفتم: خوشحالم از ملاقات شما, من فلانی هستم. کسی که آنها را به آزمایشگاه راهنمایی کرده بود معرفی کرد که من یک ایرانی هستم. کاملا صحنه جالبی بود عکس العمل او و خانمش که امده بودند وقتی کلمه ایران را شنیدند!....

نظرات 11 + ارسال نظر
نیما سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:05 ب.ظ http://biname.blogsky.com

سلام
خوبی؟
مگه عکس العملشون چهطوری بود؟
خوش باشی

تازه نفس چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:06 ب.ظ http://myhotevents.persianblog.ir/

سلام
کاش بیشتر می گفتید چه عکس العملی داشتن .... البته می تونم حدس بزنم !

**** شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:33 ق.ظ

این قضیه عکس العمل چیه بیشتر توضیح بدهید .باید ببینیم مقصر کیه واقعا" وحشتناک است

امید شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:34 ب.ظ

با سلام .با توجه به "صحنه جالبی" که شما نوشتید.میتونه عکس العمل خیلی خوبی نشون داده باشند.نمی دونم چرا سایر دوستان فکر میکنن عکس العمل حتما" بد بوده .البته انتظارات خودشون را مینویسند!

مهرداد یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:12 ق.ظ

من در کل انگلیس این گرگ پیر را مقصر اینگونه اتفاقات می دونم و شما هیچگونه تقصیری ندارید گرچه شما هم باید مواظب دور و بر خود باشید . آخرش در مورد آن عکس العمل که روزها و ساعتها فکر مرا مشغول کرده است چیزی نگفتی ولی مطمئنم بلاخره مجبور به گفتن می شوی

محمد دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:24 ق.ظ

چرا شفاف سازی نمی کنی و موضوع مهم اتفاق افتاده را روشن نمی کنی . عکس العمل بالاخره اتفاق افتاده ولی بهتر که شما هم موضوع را کم اهمیت جلوه ندهی . و عکس العمل خودت در برابر آنها را بیان کن . ما تا آخر ایستاده ایم تا جواب را از شما نگیریم عقب نشینی نمی کنیم

خدادادیان دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:50 ق.ظ http://www.azfarshid.blogsky.com

با سپاس از حضورتان

کاملی سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 04:13 ب.ظ http://www.webneveshteha.com

من هم فکر میکنم کار انگلیس آدمکش است. وبلاگ آقای ابطحی بیچاره را یک شرکت میزبان انگلیسی از دیروز فیلتر کرده. چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اونها هم از اینها بدترند.

دختر بهار سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:25 ب.ظ

افراد ایرانی که با دولتمردامون فرق می کنن می تونن برای ایران سفیر صلح و دوستی باشن و نظر بقیه رو نسبت به ایرانی کمی تغییر بدن.

خدادادیان پنج‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:50 ب.ظ

درود
با شرحی بر مهاجرت شفیعی کدکنی منتظر حصورتان هستم

حسین پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:06 ق.ظ http://www.m-i-s.ir

سلام استاد
خوشحال میشم بهم سری بزنین .مسجدسلیمان که در امنو امانه همه جای دنیا اگه پیشرفتی بکنه شما که میدونین این شهر پیشرفت نمیکنه اما یه سایت خبری زدیم واسه مسجدسلیمان دوست دارم ببینش .خوشحال میشیم بعضی وقتها یه نگاهی هم بندازین.راستی یه نسخه اینترنتی از ماهنامه قافله بختیاری رو واستون ایمیل میکنم واستون باید جالب باشه چون در مورد قاوام و شهرتون هم هست و واسه شما که از اینجا دورین جالبه حتما
قربانتون
سریع کار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد