خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

پایداری ساختمان شتابدهنده

یک لایه 8-12 سانتیمتری بتون (اصطلاحا اسلب Slab) در کف ساختمان سینکروترون از سال گذشته قرار بود ریخته شود. این برای پایداری بیشتر کف ساختمان است که تجهیزات سنگین ماشین از جمله مایکروترون 10 تنی, الکترومگنتهای 6 تنی و نیز قطعه های چندین تنی بتون(Shielding blocks) برای محافظت در مقابل تشعشات مخرب روی آن قرار میگیرد. قرار دادن این همه بار که چندین هزار تن روی همرفته وزن دارند معمولا سبب فرورفتگیهای موضعی یا تنشهایی در کف ساختمان میشود که در عمل شرایط لازم برای پایداری تجهیزات در حد چندین میکرون را دچار خلل میکند.... متاسفانه آزمایشات فنی با تکنیک اولترا-سوند Ultrasound نشان داده است که نوع بتون ریخته شده پایداری لازم را ندارد و در عمل نمیتواند فشار بیشتر از چندین تن در متر مکعب را بدون تغییر شکل تحمل کند. ایده جداسازی فونداسیون ساختمان از کف داخلی آن که محل قرار گرفتن ماشین سینکروترون است تنها بدلایل پایداری بیشتر و از بین بردن لرزه های احتمالی است. این ناپایداری و یا لرزه های خفیف معمولا بدلایلی نظیر سردی و گرمی هوا؛ کار تجهیزات مکانیکی نظیر چیلرها؛ موتورها و یا کرین(جرثقیل) داخلی ساختمان است. خروجی نور سینکروترون در بدترین شرایط معمولا بایستی پایداری در حد 1 میکرون داشته باشد. وقتی قرار است کار بر روی سمپلهایی با ابعاد زیر میکرون و نانومتر(مثلا در X-ray Microscopy) انجام شود دقت 1 میکرون منطقی به نظر میرسد...

------------------------------------

اگر تا حالا خوابهایتان را تعبیر نکرده اید حتما سری به کتابهای تعبیر خواب یا وب سایتهای موجود در اینترنت بزنید! در اینجا چند تا تعبیر جالب برای مثلا خواب دیدن کفش, دیوار و چشم مینویسم :

برای کفش: کفش در خواب ما زن است و همسر. اگر همسری دارید و در خواب کفش ببینید, خواب شما به همسرتان برمیگردد و نویی و کهنگی و رنج و راحت ان اشاره ایست به روابط شما و همسرتان! اگر مردی در خواب ببیند کفش لنگه به لنگه پوشیده از همسرش جدا میشود و چنانچه مرد مجردی این را ببیند زنی کج خو و بدخلق نصیبش میشود....اگر زنی ببیند کفش مردانه پوشیده صاحب پسر میشود....

برای چشم: اگر ببینید که یک چشم دارید سخن زشت میشنوید, اگر دیدید که چندین چشم دارید فریب دنیا را میخورید. اگر در خواب به چشم خود سرمه بکشید در نزد مردم محترم و عزیز میشوید. اگر ببینید چشم قشنگتر از زمان بیداری دارید با زنی انیس میشوید که خردمند و با دانش است یا صاحب فرزندی میشوید. اگر کسی در خواب کور بود کافر میشود....!

برای دیوار: اگر دیدید که چشمتان دیوار شهر گشته است, به پادشاهی آن شهر میرسید!

مثلا این آخری را نتوانستم تجسم کنم که چطور کسی خواب ببیند چشمش دیوار شهر گشته است.

نظرات 8 + ارسال نظر
oko.ir جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:30 ب.ظ http://www.oko.ir

جای قلم توانای شما در oko.ir خالی ست...

حسن شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:26 ب.ظ

سلام
انشالله همواره سرحال باشی.

دختربهار شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:24 ب.ظ

در صورتیکه زبان رویا یا همون خواب رو یاد بگیریم خیلی می تونه بهمون کمک کنه بعضی از رویاها هشداردهنده هستن٬ بعضیشون درسی برای ما دارن. اما فکر می کنم زبان رویا فرد به فرد متفاوت باشه و اگه دقت بکنیم می تونیم رمزشو پیدا کنیم. من خیلی جاها خوندم که رویاها رو بهتره بنویسیم تا کم کم زبانشو کشف کنیم. منکه رویاها رو دست کم نمی گیرم. اونا تجارب روح در طبقات دیگه هستن.
ولی منم این دیوار شهرو نفهمیدم یعنی چطوری!!!
راستی نگفتی چی خواب دیدی؟ ;)

خدادادیان چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:56 ب.ظ http://www.azfarshid.blogsky.com

درود
جالب است که تعبیر خواب با علم و تکنولوژی روزپیش می رود!

رئوف یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:53 ق.ظ http://raoof-v86.blogsky.com

سلام
خوبی؟
اون موضوع رو خاطرت هست نه؟
به به قالبتون رو عوض کردی مبارکه.
موفق باشی.

دختر بهار چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:04 ق.ظ

قالب نو مبارک...خیلی خاکستری نیست؟

نیما چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:36 ب.ظ http://biname.blogsky.com

سلام
خوبی؟
شهریور داره میرسه....یادت نره....!!!!
خوش باشی

فرشید خدادادیان یکشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 03:44 ب.ظ http://www.azfarshid.blogsky.com

درود بر شما
شاد و پیروز باشید
با بازخوانی اشغال ایران در شهریور ۱۳۲۰ منتظر نظر ارزشمند شما هستم
با احترام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد