خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

شتابگر ملی

دیروز ۲۵ می ۲۰۰۸ -۵  خرداد ۸۷ صدمین سال اکتشاف نفت در خاورمیانه در منطقه مسجدسلیمان در جنوب غربی ایران بود. امیدوارم تجربه ۱۰۰ سال استفاده از نفت و کار با صنایع وابسته به آن نتایج مثبتی برای کشور در آینده داشته باشد(؟).

-----------------------

خبرهای خوشی در هفته اخیر در مورد همکاری ژاپن برای کمک به ساخت شتابگر ملی در ایران شنیده ام. پروفسور کوروکاوا مدیر سابق مرکز تحقیقاتی شتابدهنده های پرانرژی KEK ژاپن است که از هفته گذشته به ایران سفر کرده است. او در سفرش ظاهرا با معاونت پژوهش وزارت علوم جلسه ای داشته و قول مساعد کمک فنی در زمینه ساخت شتابگر ملی ایران را داده است. این خبر بسیار خوشی برای من بود. من کوروکاوا را سال گذشته در کنفرانس شتابگرهای آسیا در ایندور هندوستان ملاقات کردم. گفت که حتما به مسئولین پروژه سینکروترون در ایران اطلاع دهم که مرکز KEK در ژاپن بودجه ای را برای کمک به آموزش و ارایه کارگاههای آموزشی در ایران اختصاص داده است. این بودجه در غالب بحث مرکز سینکروترون خاورمیانه مطرح شده بود و در غالب کمکهای ژاپن برای پیشبرد تکنولوژی های مدرن در خاورمیانه ارایه شده است. گفت که بسیار مایل است متخصصین مرکزش را به ایران بفرستد تا برای دوره های کوتاه مدت به ایرانیان کمک کنند. من هم مطلب را به مسئولین مربوطه (نماینده ایران در سینکروترون) در میان گذاشتم و خوشبختانه در اخبار شنیده ام اولین سفر او در همین هفته انجام شده است. استفاده از تجربه ژاپن برای ساخت شتابگر ملی از جمله بهترین کارهاییست که در موقعیت فعلی ممکن است. آنها سازنده بزرگترین و پرانرژی ترین شتابگرهای جهان هستند. آنها دانش کافی تئوری و عملی را در اختیار دارند و برخلاف برخی کشورهای غربی اطلاعات فنی (مربوط به شتابگرها) را آسانتر در اختیار ایرانیان قرار میدهند. امیدوارم دولت ایران از این ارتباط حداکثر استفاده را برای پیشبرد تکنولوژی لازم در کشور ببرد.

نظرات 5 + ارسال نظر
اسکندر مقدونی چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:11 ب.ظ

از نوشته های شما بر میاید که شما خیلی به اوضاع دنیا و ایران خوش بین و مثبت هستی. ۱۰۰ سال پس از استخراج نفت هنوز برای استخراج همین نفت به خارج وابسته اند. ایرانی جماعت تحت هر حکومتی که باشد نمیتواند پیشرفت کند. چون مشکل ایرانیها از نژادشان است.
آنوقت شما میگویید در آینده امیدوارم نتایج خوبی داشته باشد...

آرمان چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:04 ب.ظ http://www.100salegi.ir

با احترام. وب سایت ۱۰۰ سالگی نفت توسط وزارت نفت افتتاح شد.
http://www.100salegi.ir

ماندانا چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:16 ب.ظ

در جواب اسکندر مقدونی بایستی گفت که شاید نژاد شما ایرانی نباشد و یا احتمالا عقب مانده ذهنی هستی که میگویی مشکل ایرانیها از نژادشان است. من افتخار میکنم که ایرانی هستم. تو اگر ایرانی بودی اسم خودت را اسکندر مقدونی که دو هزار سال پیش ایران بزرگ را غارت کرد نمیگذاشتی.

دختربهار پنج‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:28 ب.ظ

یه دفعه نوشته بودی که تنها راه محاصره اقتصادی یک کشور با نیروی نظامی نیست و اینکه همه کشورها به جز ایران در منطقه دارای شتابگر باشن در آینده می تونه باعث مشکلات زیادی بشه. خب پس آغاز این گفتگوها برای آینده ایران خیلی مفید خواهد بود.
امروز ایران هم قابل تغییر هست؟ اونقدر تغییر که مدام به فرار و تن دادن به غربت نشینی فکر نکنم؟؟ تغییرات زیادی لازمه. اقتصادی٬ فرهنگی٬ علمی و...
تو هم در این روند مثبت سهم داری. خیلی خوبه٬ نه؟
.......................
من فکر می کنم در مسیری که هر روحی باید طی کنه٬ راه درست٬ ساده ترین راهه. اما طی کردن این مسیر سخته.

اون دختر توی عکس غمگین بید خسته بید با تمام وجودش حس کرده بید که چقدر زندگی سخت بید. اما این حسا که دائمی نبید. بید؟

خدادادیان یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:50 ق.ظ http://www.azfarshid.blogsky.com

درود بر شما
مصاحبه من با رادیو زمانه در زمینه مسجدسلیمان
http://radiozamaaneh.com/special/2008/05/post_562.html

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد