خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

سینکروترون سولیل

موسسه «کانن» برای تحقیقات و موومنت محققین بین کشورهای توسعه یافته امسال فلوشیپی برای فرصت تحقیقاتی یکماهه من به مرکز سینکروترون سولیل در پاریس اعطا کرده است. در انجا قرار است که کارهای طراحی الکترومگنتهای پالسی را با نرم افزارها و صحبتهایی با چند شرکت سازنده تمام کنم. این فرصت خوبی است تا علاوه بر استفاده از امکانات و تجربیات جالب محققین در این مرکز شتابدهنده سینکروترون؛ گشت و گذاری هم به مناطق اطراف از جمله «موزه لوور» و «برج ایفل» و جاهای دیدنی دیگر داشته باشم. معمولا دیدن مکانهایی مثل آن برای من میتواند بعنوان تجربه ای یونیک باشد. سفر به نقاط مختلف و لمس کردن روش و فرهنگ مردم برایم جالب است....

---------------------------------

یکی از دوستانی که به تازگی به ایران برگشته و در آنجا زندگی میکند امروز میگفت که زندگی در آنجا برایش جالبتر از خارج است. البته شبیه این را قبلا هم دیده ام... در کشورهایی مثل ایران زمان کمی دیر تر از اروپا میگذرد. چیزی شبیه صحنه آرام-اسلو مووشن یک فیلم. چند سال پیش که در مرکز تحقیقات فیزیک نظری در فرمانیه بودم؛ بعضی وقتها از پنجره اتاق به باغ بزرگ همسایه نگاه میکردم. افرادی روی تختهای چوبی نشسته بودند که زیر سایه درختان بزرگی بود؛ چای و سماور و قند حبه ای هم توی یک سینی بزرگ روی تخت با هم میگفتند و میخندیدند. و همه اینها با یک آرامش وصف ناشدنی... آن صحنه ها برای من در کارم که کار روی طراحی یک شتابدهنده الکترون-لیناک بود الهام بخش بود.

 

نظرات 6 + ارسال نظر
دختر بهار جمعه 9 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:58 ب.ظ http://dastanekootah.blogsky.com

سفر واقعا لذت بخشه همراه با تجارب جدید
سرعت هم یکی از فاکتورهای مهم درست زندگی کردنه. هر چند خودم هم در این مورد هنوز به تعادل نرسیدم.

گرگ شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:25 ب.ظ http://simi.myblog.ir

سلام
با یه موضوع جالب آپ کردم. خیلی خیلی خوشحال می شم نظرتو به عنوان یه تحصیلکرده راجع بهش بدونم. حتما بهم سر بزن ممنون می شم دوست من (‌شعر شد ها!)
خوش باشی:)

فرشید خدادادیان یکشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:13 ق.ظ http://www.azfarshid.blogsky.com

درود
من چند روز پیش برای یک سفر کاری لندن بودم و همین تفاوت سرعت زندگی که می گویید را به چشم دیدم.
ضمنا در فکر انجام یک مصاحبه اینترنتی با شما برای انعکاس در مطبوعات ایران هستم اگر تمایل و آمادگی داشتید خبرم کنید
با سپاس

دختربهار سه‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:59 ب.ظ

خیلی فرنگ داره بهت خوش می گذره ها؛ خب تجربیاتت رو با ما هم تقسیم کن. ( smile )

حسن کچل چهارشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:06 ب.ظ

از در بیرون برم از پنجره وارد میشم.
بازم سلام
آقای مهندس جوان به من بگو چرا هی یه بلایی به سر پیامهای حسن کچل میاری که پیامهای همه هست الا حسن؟ بابا حسن رو هیشکه تحویل نمی گیره خواسته با تو یه کل کلی بکنه که تو هم مثل همه حسن رو دک می کنی .حتی یه جوابی بش نمی دی . ولی بازهم حسن کچل تو رو دوست داره و باز هم وفای حسن .

سارنگ پنج‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:35 ق.ظ

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی++ صوفی نشود صافی تا سر نکشد جامی.
منم موافقم سفر به انسان سلامت میده. سلامت باشید. به منم سر بزنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد