خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

توفان گونو

هوا اینجا امروز خنک و ملایم بود. همین ظهر از دفتر کار بیرون زدم و رفتم ده دقیقه ای برای انجام کاری قدم زدم. کلا هوای مطبوعی بود و تقریبا بعد از گرمای چند روز گذشته اتفاق جالبی بود.

توی اخبار هم امروز و دیروز شنیدم در سواحل جنوب ایران توفان گونو آمده است و کلی باران و باد. امروز با دو تن از همکاران به دانشگاهی که تمام اسناد تکنیکی آورده شده از ماشین سینکروترون بسی در برلین در آنجا نگهداری میشوند رفتیم. دانشگاه جالبی است که بر فراز یک محوطه کوهستانی قرار دارد و تقریبا میشود اکثر مناطق اطراف را از آنجا دید. هوای خنک امروز را در انجا بیشتر میشد حس کرد. سال گذشته هم برای بررسی برخی اسناد فنی به آنجا رفته بودم البته در آن موقع زمستان بود و هوا سرد.

یکی از همکاران اتفاقا ایرانی هفته گذشته از اینجا برای همیشه به ایران برگشته است و به جای او دو نفر دیگر از کشور میزبان آمده اند. دیروز بایستی برای آنان در مورد سیستم تشخیص بیم در شتابگر و مسایلی دیگر توضیح میدادم. در مورد اینکه آیا مکان تشخیص دهنده بایستی قبل یا بعد از مکان مغناطیسهای اصلاح کننده باشند پرسیدند. جواب دادم که در شتابگرها بایستی با قوانین فیزیک نسبیتی نگاه کرد. در نتیجه واقعا مهم نیست که اول مسیر را تشخیص دهی بعد اصلاحش کنی یا اینکه اول اصلاحش کنی بعد مسیر را تشخیص دهی. گفتم تعجب دارد ولی همین هست. یکی از انها گفت که قبلا شنیده بود که در شتابدهنده به جای افزایش سرعت الکترونها جرمشان سنگین تر میشود و این برایش عجیب بود...

---------------------------------

اگر شخصی در وبلاگ شما پیامی فرستاد آیا امکان دارد که فهمید از چه شهر یا کشوری این پیغام را فرستاده یا اینکه شماره تلفن خانه اش چه بوده؟

آره. تقریبا هرگونه تبادل اطلاعات در اینترنت قابل ردیابی هست ولی نیاز به نرم افزارهایی داردکه روی کامپیوتر نصب شود. البته برخی وبسایتها هم اینکار را میکنند ولی خیلی کلی مثلا:

http://www.ip2location.com/?s=google

واقعا این تکنولوژی عجب پیشرفت وکرده بید. 

نظرات 5 + ارسال نظر
رضا پنج‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:10 ب.ظ http://reza-rahd.blogsky.com

سلام دوست عزیز به ناگاه وارد وب لاگ شما شدم و دیدم از گونو نوشتی من الان دقیقا در منطقه ای از ایران هستم که گونو حسابی حال داده . حسابی بارندگی و طوفان و الان ارامش بعد از طوفان.
وب لاگ رو مطالعه کردم ولی متوجه نشدم کدوم کشور هستی .
موفق باشی

گرگ یکشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:29 ب.ظ http://simi.myblog.ir

آهان... پس به این طوفان میگن گونو... چه جالب.
در مورد شتابدهنده ها هم جالب گفتی.
نه اینکه فیزیک رو دوست نداشته باشم ها. نه. ولی توی این اوضاع ، یکی رو لازم دارم که در مورد فیزیک و ادامه دادنش بهم انرژی بده. ظاهرا اینجا جای خوبیه:)

گرگ یکشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:31 ب.ظ

این آدرسی که واسه آی پی گذاشتی هم که پولیه...:(
ما ها تو ایرانیم ها!

گرگ یکشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:46 ب.ظ

در مورد پست قبلیت ، خیلی باهات موافق نیستم. درسته مسلما توی این بیست سال ایران پیشرفت کرده. اما خودت میگی بیست سال-- زمان کمی نیست. اگه *سرعت رشد* تکنولوژیکی ایران رو در مقایسه با دنیا بسنجیم می بینی که خیلی پرت شدیم. توی این بیست سال انفجار تکنولوژیکی دنیای دیجیتال و به تبع اون همه علوم پایه و فنی رو توی دنیا داشتیم. حالا توی این سیلی که اومده ما ها هم یه حرکتایی کردیم. اما این چیزی که الان هستیم خیلی خیلی خیلی کمتر از پتانسیلیه که جغرافیای انسانی و طبیعی و سیاسی ایران داره و خیلی کمتر از اون چیزیه که باید می بودیم ،اگه سوء مدیریت و پاچه خواری و زیرآب زنی جای خودشو به تخصص و کار مفید می داد.
ضمنا توی کدوم کشور نفت خیز حاشیه خلیج فارس آموزش مردم خودشون رایگان نیست؟ تازه این به غیر از کمک مالی ماهیانه ایه که دولت اون کشورا به مردمشون می کنه.
درآمدی که ایران می تونه از نیروی انسانی ، معادن ، آب ، هوای پاک و توریسم داشته باشه ده ها برابر چیزیه که الان هم توی ایران خرج میشه و هم اون وسطا غیب می شه! ...
اون مراکز تحقیقاتی که می شه با اروپا مقایسه کرد رو هم که، لابد شما دیدین دیگه. ما که جز مونتاژ بی کیفیت و خرید دستگاههای چند دست گشته و با قیمت دوبله چیز دیگه ای ندیدیم:(
با همه این اوصاف معتقدم که ایران می تونه و لیاقتش خیلی بیشتر از این چیزیه که الان هست. منتها ما گرفتار بیماریی به اسم سوءمدیریت بودیم و هستیم و...انشا الله نخواهیم بود.
ببخشید سرتو درد آوردم. سر دل که باز میشه...
خوش باشی:)

اشکان پنج‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:03 ب.ظ

هزینه اجاره آپارتمان و زندگی معمولی برای یک زن و شوهر ویک فرزند دبستانی در ابوظبی و دبی حدود ۳۵۰۰ دلار در ماه است. من توی ابوظبی زندگی میکنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد