خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

تکنولوژی سینکروترون

..مقاله ای خواندم در مورد وضعیت کشورهای توسعه نیافته و توسعه یافته در استفاده از انرژی هسته ای و ابزار مهمی بنام نور سینکروترون که در لابراتوارهای بزرگ فیزیک در اروپا؛ امریکا و ژاپن یک دهه هست که کمک فراوانی به توسعه اقتصادی و دانشگاهی انها کرده است. زمانیکه چندین سال پیش در ایران بودم و در زمینه تحقیقات فیزیکی در مرکز فیزیک نظری تهران همکاری میکردم متوجه شدم که آخرین تکنولوژی که امروزه فیزیکدانان ایرانی برای انجام آزمایشاتشان استفاده میکنند تکنولوژی سایکلوترون هست. این تکنولوژی مربوط به بیست سال قبل غرب هست و تقریبا امروزه دیگر کاربردش در حد پایینی محدود شده است.

در عوض سینکروترونها کاربردهای فراوانی به خصوص در زمینه های-تک دارند. آنها در نانوتکنولوژی؛ بیوتکنولوژی؛ تولید الماس؛ پزشکی هسته ای و صنایع دفاعی به سبب دقت نتایجشان پیشتاز هستند. شاید استفاده از سینکروترونها به دلایل محصولات استراتژیک آنها بوده که از انتقال تکنولوژیشان بدون هیچ سر و صدایی به ایران جلوگیری شده است.

نظرات 9 + ارسال نظر
شری پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:13 ب.ظ

سلام
خوبین؟
خسته نباشین.

شری پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:13 ب.ظ

من وبلاگتون رو توی لیست وبلاگ های به روز شده دیدم و اومدم اینجا. امیدوارم که از اومدنم ناراحت نشین.

شری پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:14 ب.ظ

پیشاپیش ازتون معذرت می خوام اگه دارم نظرم رو اینطور صریح بیان می کنم.

شری پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:14 ب.ظ

پست هایی رو که از شهریور تا حالا گذاشته بودین خوندم. احساس می کنم یه خورده نوشته هاتون کتابی شده. مگه شما خاطراتتون رو اینجا نمی نویسین؟ پس چرا با یه لحن صمیمی تر و عامیانه تر اینکار رو نمی کنید؟

شری پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:14 ب.ظ

شما وبلاگ های دیگه رو مطالعه می کنید؟ البته فکر می کنم که با شغلی که شما دارین خیلی سرتون شلوغ باشه و وقت این چیزا رو نداشته باشین. اما بهرحال نوشته های نزدیک به زبون گفتار جذابیت بیشتری رو در در خواننده ایجاد می کنه.

شری پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:14 ب.ظ

خیلی دوست دارم بیشتر با شما و شغلتون آشنا بشم. من خودم اینجا دانشجو هستم.دوست دارم بدونم که چطور شد به این درجه و مقام رسیدین. واقعا چطور شد که تصمیم گرفتین تا این مرحله درس بخونین و پیش برید. برام جالبه که بدونم. علاقه ی خیلی زیادی دارم به استفاده از تجربیات افرادی که موفقیت های زیادی رو در زندگیشون داشتن.

شری پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:14 ب.ظ

انقدر شما به کشورهای مختلف سفر می کنین که من نمی دونم شما کجا هستین.

شری پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:15 ب.ظ

خوب دیگه ببخشید اگه مزاحمتون شدم. اگه اجازه بدین بازم به اینجا بیام.

شری پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:15 ب.ظ

خدانگهدارتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد