خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

یادگیری زبان

...دنبال مرکزی برای یادگیری مکالمه فرانسوی یا آلمانی میگردم. هر چند که از مسئول اطلاع رسانی اینجا پرسیدم گفتند که معمولا در اکثر کشورها معتبرترین انستیتو برای یادگیری زبان آلمانی «مرکز فرهنگی گوته» و برای زبان فرانسه «مرکز فرهنگی فرانسه» هست. اگر بتوانم از لحاظ زمانی کورس مطلوبی را پیدا کنم حتما خواهم رفت. این مسئله یاد گرفتن زبان فرانسه یا آلمانی از سال قبل زمانی در من بوجود آمد که در کنفرانسی در شهر لیون فرانسه موقعی که روی میز مینشستیم معمولا افراد فرانسوی و آلمانی توی کنفرانسهای علمی زیادند و اونها هم وقتی با همزبانهای خودشان روی یک میز مینشینند ترجیح میدهند که به جای انگلیسی به زبان خودشان صحبت کنند و در این مواقع اگر زبان فرانسه یا آلمانی بلد باشی خیلی زندگی راحتتر میگذره.

 حتی جالب اینجا بود که روی میز من که همه از کشورهای آلمان و سوییس و اتریش بودند و زبان مشترکشان آلمانی بود وقتی خانم سرو کننده غذا به جای انگلیسی از من هم به آلمانی پرسید<واس وولن زی ایسن ؟> من هم در جواب گفتم: جوجه و سالاد. بعد دوباره همان جمله قبلی را پرسید و من هم دوباره به فارسی گفتم جوجه اند سالاد. اینبار فهمید و گفت ببخشید من فکر کردم شما هم آلمانی صحبت میکنید. من گفتم که نه من فارسی صحبت میکنم. به انگلیسی از من سوال کرد که چه میل دارید و من هم به انگلیسی جواب دادم چیکین اند سلاد.

این باعث شد که یادگیری زبان فرانسه یا آلمانی در دستور کاریم قرار گیرد. از دید خیلی افراد در مکانهای علمی دانستن تنها زبان انگلیسی بیشتر نشانه کم سوادی فرهنگی (یا اصطلاحا جوات) شده است.

نظرات 5 + ارسال نظر
سروش یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 04:31 ب.ظ http://www.learn_java.mihanblog.com

وبلاگ بسیار خوبی دارید ایا باتبادل لینک ولوگو موافقید
Http://www.learn_java.mihanblog.com

آریا یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 04:38 ب.ظ http://shabeniloofari.blogsky.com

خاطره باهالی بود
منم میخوام ایتالیایی بخونم
موفق باشی

behshad ( booter ) yahoo 7.5 یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 04:42 ب.ظ http://www.booter-rasht.blogsky.com

salam dost aziz va Gol khobi wblaget ghashang bood va jaleb tonesty be man sar bezan va az barname haye yaho 7 final be khosos Boot DC Buzz Estefadeh kon va be dostanet moarefy kon montazeret hastam khosh hal shodam behshad bye

مینا یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 04:56 ب.ظ http://mina123.blogsky.com

سلام
تا جاییکه میدونم هم فرانسوی خیلی سخته هم آلمانی ...
البته یادگیری سوای از هوش به پشتکار آدم بستگی داره .
امیدوارم به اونچه که میخواهید برسید.
شاد و پیروز ... در پناه حق باشید.

خانوش سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 10:37 ق.ظ

سلام
خوبی؟
خاطره قشنگی بود.
ما که تو همون انگلیسیش هم موندیم.
خوش باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد