خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

خاطرات روزانه

When Going Gets Tough, Tough Gets Going....

غار اصحاب کهف

چند روزیست که سرگرم کار با کدی بنام MAD-X هستم که برای محاسبه و تحلیل رفتار ذره در شتابگرهای خطی و دوار استفاده میشود؛ این نرم افزار را چند هفته پیش از مرکز CERN در سوییس دریافت کردم؛ ولی در این چند روز کار کردن متوجه شدم نتایجی که با این نرم افزار بدست میاید با نتایج واقعی بعضی اوقات تفاوت دارد؛ احتمالا به خاطر بگ هایی است که در نرم افزار ورژن بتا معمولا وجود دارد. البته پریروز با نویسنده این کد در مورد این تفاوتها تماسی داشتم و قرار شد که اینپوت و اوت پوت را برایش بفرستم تا در محیط لینوکس آن را امتحان کند.

------------------------------------------------------------ 

امروز به اتفاق چند نفر از همکاران به «غار اصحاب کهف» رفتیم و تعدادی هم عکس گرفتیم. مکانی خیلی قدیمی که بنا به نوشته ها؛ چند هزار سال پیش هفت نفر از افراد شهر مجاور غار به همراه سگشان به این مکان وارد شدند و بعد از ۳۰۰ سال بیدار شدند؛ هنگام ورود به شهر با خانه ها و افراد جدیدی روبرو شدند و از سکه های درون جیبشان به این پی بردند که مربوط به...و بقیه ماجرا که در کتابهای درسی خوانده بودیم.

محیط اطراف غار هم تقریبا به طور کامل سنگی بود؛ ولی لابلای سنگها پوشیده از چمن بود. علاوه بر غار اصلی اصحاب کهف تعداد زیاد دیگری هم خانه های کوچک زیر زمینی وجود داشت که بنا به گفته ای بعد از واقعه اصحاب کهف ایجاد شدند؛ علتش هم اینبود که ساکنان ان منطقه احساس میکردند که در صورتی که خانه هایشان شبیه غار اصحاب کهف باشد میتوانند بعد از مرگ دوباره زنده شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد